23 Ekim 2014 Perşembe

Parmak Kurabiye

Parmak Kurabiye
Mutfakta olmayı yeni yeni tarifler denemeyi çok seviyorum. Geçen gün ablamın tarif defterini aşırdım!!! Sizlere arada eskilerden kalma anne kurabiyesi, kek ve poğaçalarını da deneyip tariflerini vermek istiyorum. Bu gün size o defterden değil ama severek takip ettiğim Pelin Chef'ten bir tarif vermek istiyorum. Şeklini kendim uydurduğum için adını da ona göre koydum...

PARMAK KURABİYE

Malzemeler:


100 gr tereyağı
1 yemek kaşığı kakao
1 çay bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri
1 tatlı kaşığı granül kahve (nescafe)
1 yemek kaşığı su
1.5 su bardağı un
Üzeri için 1 paket 80 gr çikolata

Yapılışı:


Oda sıcaklığındaki tereyağını bir kaba alalım ve üzerine pudra şekerini döküp mikser ile çırpalım. Daha sonra granül kahveyi suyla açalım ve karışıma katıp mikserleyelim. Sırasıyla kakao ve unu da ekleyip ele yapışmayan bir hamur yapalım. Hamurumuzu yarım saat dinlenmesi için bırakalım. Dinlenen hamurdan parçalar koparıp şekil verelim. Ben parmak şeklini verdim, siz isterseniz kalıp ile kesip şekil verebilirsiniz. Yağlı kağıt serili tepsimize kurabiyelerimizi dizelim ve önceden ısıtılmış 175 derecelik fırınımızda 15 dk gibi pişirelim. Fırından çıkan kurabiyelerimiz soğuduktan sonra benmari usulu erittiğimiz çikolataya batırıp şekil verelim ve donması için buzdolabına koyalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder