2 Mart 2015 Pazartesi

Dondurma Kurabiye

Dondurma Kurabiye
Bu akşam canım yeğenimin doğum günü var. Pastamızı hazırladık ve sıra geldi mamalara... Ben dondurma kaşığı ile yapılan bir kurabiye denemek istedim. Bu aralar Pinterest'te çok görüyorum. Tarifine şöyle bir göz gezdirdim ve malzemelerinden sonucun güzel olacağını tahmin ettim. Benim dondurma kaşığım yok, onun yerine normal bir kaşıkla şekil verip adını da kaya kurabiye koydum:)) Gelelim malzemeler ve tarife:

Dondurma kurabiye (benim koyduğum isim kaya kurabiye) yapımı:

Malzemeler:
Yarım çay bardağı sıvı yağ
125 gr tereyağı
Yarım su bardağı pudra şekeri
Yarım paket kabartma tozu
Yarım paket vanilya
1 yumurta
2 yemek kaşığı damla çikolata
1 yemek kaşığı dolu dolu kakao
2-2,5 su bardağı kadar un

Yapılışı:
Kakao ve damla çikolata hariç bütün malzemeyi karıştırıp (unumuzu azar azar koyalım çünkü bardak ölçümüz değişik olabilir) hamurumuzu yoğuralım. Daha sonra hamurumuzu ikiye ayırıp, birinin içine kakao, diğerinin içine de damla çikolata katıp yoğuralım. Hazırladığımız hamurdan varsa dondurma kaşığı ile alıp, dondurma kaşığı yoksa normal kaşık veya elimizle alıp, şekil verip tepsiye dizelim. 170 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20-25 dakika kadar pişirelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder